marketing tanácsadás
design
web
varázslat
naptar
balkepek

kerek - szemüveggel

fotósok kedvelt témája, ha egy régimódi kerek szemüveg (mint az enyém is) hever egy könyvön, és a lencséje kissé felnagyítja a kép vagy szöveg egy részét. mivel én rövidlátó vagyok, így a szemüvegem épp ellenkezőleg: kicsinyít, az orromon pedig élesebben láttatja a világot. a legérdekesebb a lencse széle, ahol egy kissé meggörbül a világ, és néhány dolgot kétszer is látok. élesen és homályosan.
így kerek a világ, szoktuk mondani. az alábbi néhány sor egy kicsit kerekíteni szeretne (ahol gurulni kell) élesíteni (ahol pontosságra vagy ütközésre van szükség) - mindezt úgy, ahogy én látom a világot.
kerek szemüveggel. :)

2009. II. 3.

VÁRATLAN SZÖVETSÉGESEK
Nem tudom, ki mennyire követi az amerikai (USA) belpolitikai eseményeket, de érdemes néhány momentumra odafigyelni Obama, az első magyar származású fekete elnök (tudják: Barack! - bocsánat a rossz szóviccért) működésében. A győzelmi beszédében hosszan méltatta ellenfelét, meleg, baráti szavakkal. A legyőzött McCain saját beszédében szintén gratulált, és mindenkit felhívott arra, hogy támogassák volt ellenfelét. (Mellesleg megszívlelendő: azt is mondta, hogy az eredményeket köszöni a támogatóknak, a kudarc viszont egyedül az övé.)
Azon kívül, hogy ez emberileg is szimpatikus gesztus mindkettejük részéről, sok-sok (marketing)előnye is van. Például sokkal nagyobb jelentősége van annak, ha egy valóságos nemzeti hőst, a szabadságért és a hazáért keményen küzdő nagyszerű ellenfelet győzök le, mintha mondjuk egy nemzetáruló niemandot… (És viszont: nem nagy szégyen kikapni egy fantasztikus embertől, aki az egész világot meg fogja újítani.) Az ilyen gesztusok persze nem csak arra jók, hogy szimpatikus, emberséges szereplőnek tűnjünk. Nemcsak arra, hogy nagyobbnak mutassa a győzelem  (vagy kisebbnek a vereség) mértékét. Legalább ilyen fontos, hogy megkönnyíti a későbbi együttműködést. Egyébként meg bármikor fordulhat a kocka: jobb tehát már most biztosítani, hogy a majdani ellenzék-ellenfél ne totális ellenséget lásson bennem...


Még érdekesebb, ahogy Obama a minisztereit válogatja. Külügyminisztere az a Hillary Clinton, akivel korábban késhegyig menő harcot vívtak az elnökjelöltségéért. Immár három republikánus minisztert hívott a kormányába, ráadásul fontos posztokra: védelmi, közlekedési - és most kereskedelmi miniszternek. (Idehaza 1990-es MDF-SZDSZ megegyezés óta az egyetlen hasonló gesztust Gyurcsány Ferenc tette, amikor korábbi miniszterelnök-jelölt vetélytársát, Kis Pétert tette meg helyettesének.)

Sajnos nálunk ritkán ismeri fel - mondjuk egy sarkantyúkészítő -, hogy nem a másik mestert kéne szapulni, hanem közösen kéne tenni a lósport és a lovagi párbajok széles körű elterjesztéséért. :)
Marketingesként - PR-osként - hasonló szituációban vagyunk, amikor több hasonló profilú céget képviselünk a médiában egyszerre. Talán furán hangzik, de a részben konkurens cégek közös információközlése erősebbé teszi a médiamegjelenést, mintha csak egyetlen adott profilú cég lenne a PR-portfóliónkban. Egy konkrét példa: jó marketingesként tudtuk, hogy az egyik gazdasági magazin cikket készül írni a vállalatirányítási rendszerekről. Mivel több ERP-vel foglalkozó céggel is kapcsolatban vagyunk, nem csupán egy cikk született meg, hanem egy hosszabb összeállításhoz elegendő anyagot biztosítottunk. Így viszont egy-egy cégre nem csupán pár mondat jutott, hanem kicsit részletesebben is meg tudtak szólalni.
Egyébként valamennyi cégnek az elsődleges célja, hogy minél több cég használjon korszerű vállalatirányítási rendszert. A piac még jó sokáig bővíthető, anélkül, hogy egymástól ragadnák el az ügyfeleket.!

 

2008. X. 28.

MARKETING TIPP
kissé elragadott minket a munka forgószele (bár erről, pontosabban az eredményéről inkább a hírek rovatban lehet olvasni). de azért ezen a héten is megvillan a kerexemüveg. nagyon sok esetben kommunikációnk alanyának a hiúságát vesszük célba. így működik a legtöbb presztízs-termék hirdetése is: ha nem x6-os BMV-d (Hugo Boss öltönyöd, stb), akkor bizony te egy Nyúlbéla vagy...
ritka azonban, hogy úgy sikerül valakinek a hiúságát megsérteni, hogy utána szalad, hogy minnél többet fizessen nekünk.
lássunk azonban egy tökéletes megoldást!

Megérkezik a pizza:
- Mennyi borravalót szokott kapni? - kérdezi az ember a pizzafutártól.
- Nem tudom, ez az első fuvarom. Egyetemista vagyok, csak besegítek a nyáron. De a többiek azt mondták, maga elég fukar egy alak. Örülhetek, ha húsz forintot kapok magától.
A hapsi bedühödik.
- Micsoda? Na, itt van még ötszáz forint, és mondja meg nekik is, mennyit kapott! Egyébként mit tanul az egyetemen?
- Alkalmazott pszichológiát.

 

Valid CSS!
footpic